söndag 16 oktober 2011

Bilder från ett museum

Vi besökte byns museum i sommras. De är så härligt att vistas i dessa gamla miljöer. Jag kan inte låta bli att bli inspirerad.

Bilden ovan är tagen ur en bybutik. Oj va lycklig jag skulle vara om jag fick handla här. Den gamla köpmansdisken skulle jag inte tacka nej till att ha i mitt kök, eller ja, så här skulle mitt drömkök se ut. Åhhh!
Trasmottorna här blev jag så sugen på att jag var tvungen och väva liknande själv. Bordet är också riktigt snyggt, och de kommer urspungligen från ett hus brevid vårt hus innan det blev donerat till museét. Ja, synd att de inte fanns i vårt hus säger ja bara.
Jepp här kunde jag lätt flytta in. Gillar tapeterna, gardinerna, golvet, möblerna, ja typ allt.

Önskar er alla en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar