söndag 5 februari 2012

Glas i inredningen

 På Fabriken denna gång är temat Glas i inredningen. Ett toppen tema om du frågar mig, för jag är helt såld på gamla charmiga glasflaskor.
 Kemi bägare är en av mina favoriter. Formen är så snygg, och texten är som pricken över i. Love it!
 En AGA gas flaska som jag fyndade på en loppis en gång för 3 euro, hör också till en av mina favoriter.
 En tratt av glas, och en brun flaska. Gillar verkligen den bruna mustiga färgen.
 Ja min samling består av Kemi bägare, en gamal tuttflaska, apotekar klaska, provrörsglas ( som i själva värket är glasbehållare till vaniljstänger som jag sparat) och andra gamla flaskor i en salig röra.
Glas i inredningen kan verkligen ge en inredning ett charmigare uttryck. 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder, älskar kombinationen av klarglas och brunt glas! Gillar verkligen tallrikshyllan man skymtar i bakgrunden.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka fina flaskor du har hittat. Är något speciellt med gamla flaskor, gillas!

    //johanna

    SvaraRadera